Wednesday, December 15, 2010

love makes us blind, really blind.

memang cinta itu membuatkan kita buta
ye, btol.
aku bukanlah nak ckp aku anti-cinta,or anti-lelaki
tapi memanglah 
bila kita dah bercinta, semuanya dah berbunga-bunga
bila dah bercinta, memang dah tak dengar dah orang cakap ape
tapi itu kalau bercinta tak pakai otak la
bercinta membuta tuli
tapi ada jugak bercinta semata-mata nak menggunakan pasangan mereka
menggunakan?
ye, menggunakan mereka untuk macam2
duit, harta, kesenangan
oh, macam2.
aku paling tak tahan dengan orang yang menggunakan pasangan mereka ni
tak kesah la
si lelaki menggunakan si perempuan, or si perempuan menggunakan si lelaki
dah la menggunakan si pasangannya, pastu curang pulak tu
curang pulak, tau2 dah kahwin.
tak ke kejam namanye tu.
sangat kejam.
sebab dah mainkan hati dan perasaan seseorang.
it makes people wonder whether u truly love your partner or not.
ape motif kau buat pasangan ko macam tu?
kau susah?
takpe.we will work something out.
ade org sudi tolong, jangan bongkak, tapi kite kene la balas pertolongan mereka.
tak boleh jadi manusia yang baik ke?
nak diri senang, tapi tanak berusaha.
ada masalah?
tapi tanak kongsi.
ramai orang yang sudi tolong.
bukannye tanak.

takpe lah.
ade baiknya kita fikir jugak bila bercinta ni
bahagia tu memang
but there is a price to pay to be happy
lagi2 kalau nak kahwin
dah nak berumahtangga
kenalah bersedia
ini tak, anak bini tinggal kat umah
pastu kau idup macam ko still bujang
balik 3-4 pagi
bini dah mengandung dah ni.
tak lame lagi ade anak, kau pulak nak men lari2 dari umah
hilangkan diri lah
ape lah
ape?
konon nak cari duet la?
kalau kau hilangkan diri dan bini kau tau yang kau keje ape, buat ape tinggal kat mana
takpe jugak
kalau kau sayang bini kau, kau memang akan bagitau setiap detail pasal pekerjaan kau
apa jenis manusia kau ni?
takpelah.

aku memang kesian dengan orang2 yang terkene macam ni.
kena tipu.
memang cinta itu buta.
sampai ada orang sanggup menggunakan kebutaan cinta tu
untuk kesenangan diri sendiri
memang, ada manusia macam ni wujud kat dunia ni
harap kau sedar la
betul2 sedar.
ape faedahnye ko buat macam ni kat orang lain
kesian orang tu terhegeh2 kat kau.

aku cuma prihatin.

2 comments:

  1. wah...entry menusuk kalbu betul..ape2 pun ape yg kamu kata itu semua betul...ati2 dlm memilih psangn idup..:)

    ReplyDelete
  2. yap yap
    kesian la kat orang2 yg kene mcm ni
    =S

    ReplyDelete

ads.ads.ads.clicky click!