Friday, June 3, 2011

sekadar KUTUKAN dan nasihat kepada adik ADINDA MILANO.

jumaat sudah, maka dengan ini sudah hampir sebulan kita,eh,kita pulak, aku dah menjalani praktikal dekat cyberjaya,yang selalunye time2 kat ofis aku isikan dengan men game babo.babo=bola golek2 yang boleh tembak2 and bunuh2 bola len.BOLA ITU BERDARAH WOI.haha.sengal.jadi la nak citenye. pekara yang sangat hot hot hot yang sedang tersebar-sebar,almaklumlah internet ni dah sekelip mata je dapat tau bende2 yang kununnye happening la.kat twittter (ya, saya ada twitter sekarang.) dah heboh2, kat fesbuk, kat mana2 lah kan.

apedehal adik adinda milano ni?

ye,apedehal dgn hal die,dengan bangganya announce die dah takde dara.

ok.

SAKIT MENTAL KE HAPE?

memang agak bongok lah di situ ya.kita dapat melihat kecerdikan budak-budak zaman sekarang yang bangga dah takde dara lah kunun.hey.ko bangga sangat ke ko dah takde dara tu?ko rase tu ape?achievement of a lifetime la?mane otak kau dik?ko hilangkan sekali la dengan dara2 kau tu, tu yang hebohkan la?ok.itu satu.ni yang aku baru bace kat blog die.kunun lah nak cakap people judge die,sapelah kita ni nak judge die,'pergi meninggalla'.ahaha.bulu ketiak aku pon tak rela la nak tgk blog kau yang penuh dengan gamba2 kau muke itik tu.tak comel la dik. macam monyet ade la aku tengok.

so,here is what i think kepada respon adinda milano lepas die heboh2kan die takde dara itu.

our society now is very very very judgemental.lagi2 yang announce dah takde dara kat intenet.dik,remember,kau tu blogger.and what you say on the internet dah macam takde privacy, memang padanla orang akan kutuk kau.ko da fikir tahap tu ke belom?ke kau dudok kat bwh tmpurung dengan orang-orang asli yang still pakai cawat yang taktau intenet and takde electricty kat hulu sungai tu?'aku dah tak ada dara'.can you see how little word can give a gigantic impact kat hidup?mesti la orang judge kau!apetah lagi kalau kita judge orang yang kau cakap kat bukit bintang tu takde dara,walhal memang bersepah orang yang dah takde dara,bukan takat bb je dik,memang nampak la kau katak tersorok bawah tempurung.kau jujur?kau jujur lah kau bagitau satu dunia ni kau takde dara?apa harga dara kau tu?10sen?nak jaja2 dara kau?memanglah mak bapak kau terima kau lagi, tapi kau nak jadi jujur?apa kata kau ceritakan sejujur-jujurnya kepada mak bapak kau proses kehilangan dara kau tu?cerita lah dari beginning to the end.kau kena rogol kah?family kau mungkin terima.tapi kau rasa tak pedih tusuk hati dorang, tau adik or anak dia gah sangat ceritakan pasal dara dia?kalau kau sayang family kau, kau takkan tergamak buat macam ni, and heboh2 kat internet.memang la padan muka kau, kan da beratus2 fan page kau ade.tapi ade jugak yang buat tu sebab kasihan kat kau, and nak bagi nasihat kat kau supaya kau berubah, ni tidak, kau cakap kau boleh berubah sendiri.hey,air liur basi kau pon mak kau lapkan lagi.boleh ke ubah perangai?orang dah hulurkan nasihat,dikutuknya lagi.kau mmg tak menghargai ke jasa org lain yang nak bantu kau?

'AKU BUKAN ISLAM HANYA DALAM IC.'

aku pon taknaklah cakap camtu kan sebab aku ni pon jahat jugak.kalau kau pakai tudung,aku boleh lagi la percaya sikit kau cakap camtu dik.tapi ni, dengan gamba itik kau tertayang penuh dekat blog tu,maaf.aku tak dapat percaya.kalau kau bijak, kau akan fikir dulu sebelum kau type semua bende yang kau heboh2 kat blog.dik.tgk la follower kau brape.aku taklah feymes kau.blog is where everyone can express their opinions,and takde lah FILTERING2 ni.so,adik,pandai2 lah filtering gune otak.maybe kau tak cukup umor lagi kot nak filter2 kau nak cakap ape.

so nasihat akak simple.

kalau nak luahkan perasaan, luahkan apa yang patut je.and fikir sebelum kau curah2 kan idea kat blog kau itu.kau kecik lagi.amekla nasihat orang-orang yang bagi nasihat kat kau tu.jangan fikir nak seronok and feymes je.



COMMENTS?
i would like to hear your thoughts.
3rd june 2011, friday.





3 comments:

  1. depa ingat depa sempoi ka...dok bangga..hahaha...apa punya budak da...

    DUNIA AKHIR ZAMAN....

    ReplyDelete
  2. gila dok pi bangga xdak dara.cm hape nta budak2 skang ni.hadui.

    ReplyDelete

ads.ads.ads.clicky click!

Labels