Saturday, January 1, 2011

family,2011 dan harapan.

selamat tahun baru 2011.
aku cuba bergolek2 tido tadi
nampaknye usaha aku memang sia-sia
jadi, aku tau aku mengantok kalau aku blog,so ini la post pertama untuk tahun 2011.
dah nak berakhir rupenye cuti aku ni
dah sebulan dah
akhirnya pulang jua ke melaka.
untuk beberapa bulan, kemudian parktikal.
wahhhhhh
aku dah praktikal.
dan WAHHHHHHHHHHH
aku akan berumur 22 dalam masa 24jam
kira aku dah 22 la ni
xdaftar2 lagi nk undi ni ha
-ceh.kunun nak jadi rakyat yang prihatin?oh, itu harus.-
nak citer ape aku buat selame sebulan ni?
takde byk, melalut.jalan sane and sinun
men tepon, texting, calling
men laptop, blogging, facebooking
memang tak sehat rupanya aku ni
tapi akhir2 ni
aku da berjinak-jinak nak cergaskan diri
tapi kena ade org push la
aku susah ckit nk cergas
walaupon umah mlake tu tempat jogging sebelahh je
tapi camtu la
macam dugong jugak aku ni
DUGONG YANG MENGADAP LAPTOP
ahaha

banyak la peristiwa2 menarik blaku sepanjang tahun 2010
yang paling latest?
oh, malaysia won the suzuki cup
dan secara tak langsong, jumaat cuti
DAN secara tak langsong lagi, JPJ aku ditunda minggu depan.
paham tak perasaan ditunda tu macam mane anak-anak?
tapi, congrats la dengan team malaysia
akhirnya, kita boleh pandang our football team dengan bangga
lau tak aku tak kesah sgt pon
aku memang tak kesah sangat pasal football
tapi lau aku tengok, memang tengok lah
ade la adrenalin rush tu
hahaha
dan aku tak tahu ape masalah mereka indonesians
yang menyalahkan laser sebab musabab malaysia menang
hey,tak masuk akal la
takpe lah.kalau kau pandai, pandai la kau berfikir.
it's just a healthy game.
malaysia da menang.u mad, indonesians? =)

dan kebetulan mase malaysia lwn indon kat stadium bungkarno
yeke?haha
aku dan family aku pegila makan steambot ala chinese style kat red wok itu
at least once a year mesti ada makan ramai2 ni
makan same2 ngan family
citer2 gosip2
gelak2
tgk anak beranak sama2
sebab sume dah besa2
sume dah ade hal masing2
and gather once in a while is a must
selain mase raye2 la
ha, ni la anak beranak aku dok mentekdarah secara tak tau malu
all you can eat at rm25++.
=)

my beloved parents. <3

abah omnomnom-ing.

kakak ku yg sulong dgn abg iparku yg tgh check twitter mereka psl bola.

sebahagian ape yg ktorang makan mlm tu.

abah n kak ngah aku.

sori saya tiada dalam gamba. ;)

aku sgt syg family aku
tapi family aku pon xperfect
but we work together so i doesn't fall apart
biasalah, dugaan dan cabaran
but i'm trying to be stronger for each cabaran dan dugaan.

so, talking about harapan 2011?
aku nak bahagia
aku nak dekan sampai aku grad
tak banyak
sebab, dalam setahun ni banyak boley jadi
aku plak jenis tibe2 ade matlamat
dan azam yang baru
macam skang
azam aku nak turunkan atleast 5kg before februari
hehehehehhe
alasan?
aku nak melaram mase spupu aku kawen nnt
dan aku bakal menjadi makcik spupu
haduuuuuu.
aku tak kawennn lagi.
sepupu aku dah nikah
dah mengandung
bulan 2 ni kenduri kawin die
paham tak perasaan aku macam mane?
membuatkan aku rase aku ni da macam umo 35tahun
tak kawin2 lagi
HAHAHAHAHAHAHAHA
aku memang tekad nak kawin seblom umo 30
dah keje
dah kumpol duit
dah stabil
dah takde halangan sana-sini 
dah sampai seru
aku kawin.
=)
itu masa depan yang jauh lagi ye.
ade 365 hari lagi dalm 2011 ini untuk ditempuhi.
moga-moga 2011 ini
bak kata ranchondas chachand dlm 3 Idiots,
'all iz well'

happy 2011.



No comments:

Post a Comment

ads.ads.ads.clicky click!

Labels