Wednesday, March 9, 2011

menipu,ditipu dan tertipu?

apekah perasaan kita kalau ditipu?
peritkan?
lagi-lagi kalau org yang menipu kita ialah orang yang lebih tua dari kite.
mcm elderly la kan, org tua.
aku memang dgn orang tua aku hormat
mak bapak aku pon aku hormat
tipu-menipu tu ade la, teehee.
what?i'm not perfect.
tapi, kalau lah orang yang lebih tua ini
nak kite hormat kat die
tapi die pulak yang menipu kite
apedehal?
macam mana kite nak hormat die?
kalau aku, aku boleh tahan lagi la
aku bukan jenis yang menengking,membangkang kata-kata orang tua
tapi dalam hati aku memang la aku marah
tapi, sebabkan aku fikirkan die orang tua, maka aku bersabar.
tapi, kalau dah tahap kronik, dah abis tipu, dipijaknya kepala orang muda ni
itu tidak boleh.
sebab aku pon manusia, aku ade hak, tak kira tua or muda
bezanye hanyelah aku muda, kau tua, aku perlulah ade rase hormat sikit kat kau yang dah rase asam garam perit hidup ni
tapi, kalau macam ni lah kau nak tipu kite or in my case, kitorang
aku rase aku ade hak untup bercakap benar, jujur tegas dan amanah. -cam polis lak-
iye, begitulah citernye
my mama taught me to respect the elders, as they are wiser
tapi kalau the wiseness used to pijak-pijak kepala orang muda
macam mana la nak bentuk jiwa orang-orang muda?
kalau itulah yang ditunjuk kat kite, camnilah bangsa kita, putar belit cakap.
inilah luahan hati anak muda macam aku, yang agak susah nak cakap, tapi maybe through blog, i might say something.
aku tak bermaksud nak herdik,maki orang-orang tua
tapi aku hormat dengan orang tua.
time kasih.
sile paham.
=)

No comments:

Post a Comment

ads.ads.ads.clicky click!

Labels